tiistai 13. heinäkuuta 2010

Asiakaskokemuksia


Hieman vanhemmalla sukulaismiehellä oli nettiongelmia. Ongelmia syntyi kun hän vaihtoi hyvin toimineen kiinteän DNA:n liittymän Soneran mobiiliin. Myyjä vakuutti, että kyllä toimii, hieman syrjemmässäkin. Kun hintakin oli edullinen, niin mitä muuta rationalinen kuluttaja tekee kuin vaihtaa.

Ei olisi kannattanut. Yhteys oli niin hidas, ettei esimerkiksi laskujen maksu luonnistanut. Kahden viikon katumisaika oli kuitenkin ohi, eikä Soneralta suostuttu kaupan purkuun, vaikka sitä hyvin perustein puhelimessa yritettiin. Kohtelukin oli tylyä.

Hän osti Soneralta myös puhelimen. Samalla hänelle myytiin liittymä ja muita (hänelle täysin turhia) palveluja noin kahdeksalla eurolla kuukaudessa. Niitä hän ei tiennyt ostaneensa. Nyt sopimus on purettu netissä mokkulan datapaketin ja puhelimen lisäpalvelujen osalta. Odotamme mielenkiinnolla mitä Soneralta kuuluu. Jotain "reilua", pelkään.

Itselleni kävi vähän samalla tapaa. En ostanut mobiilia tekniikaa, vaan limppaa tutussa K-kaupassa. Ensin piti ostaa tarjouskivennäisvettä, mutta se oli loppu. Sitten hokasin että Fantaa saa 4 pulloa vitosella. Kaupan kassalla huomasin myyjän hetken empivän kun iski limuja koneeseen. Ulkona huomasin, että tarjous koskikin Jaffoja. Fantat olivat olleet tarjouksessa edellisellä viikolla. Kassaneiti kai huomasi tämän, mutta ei viitsinut siitä minulle kertoa. Siitä ilmeisesti se pieni tauko.

Oma moka. Ilmoitus oli sekä kaupassa hyllyllä että oven pielessä. Oli tekstiä ja kuvaa. Olisi pitänyt mennä jakeluun.

Ei siis ihme, että ihminen voi tehdä tyhmyyksi asioidessaan vaikeaselkoisilla ict-foorumeilla, kun pöljäilemään pystyy jo limukaupoissa.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti